Evrensel Forum
Counter-Strike Harita Tasarımı 2j5xj6t
Daha Kaliteli Bir Hizmet İçin Üye Olunuz!!
Evrensel Forum
Counter-Strike Harita Tasarımı 2j5xj6t
Daha Kaliteli Bir Hizmet İçin Üye Olunuz!!
Evrensel Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Evrensel Forum


 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yapBaşvuru
Moderatör Alımları Yapılacaktır.. FH

 

 Counter-Strike Harita Tasarımı

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
ALBAY
Counter-Strike Harita Tasarımı Adminmh1
ALBAY


Tuttuğu Takım : Beşiktaşlı
Mesaj Sayısı : 271
Seviye : 6666
Rep Puani : 6002
Kayıt tarihi : 16/07/09
Yaş : 29
Bulunduu Yer : Nereye xD

Counter-Strike Harita Tasarımı Empty
MesajKonu: Counter-Strike Harita Tasarımı   Counter-Strike Harita Tasarımı Icon_minitimeÇarş. Tem. 29, 2009 3:40 pm


Harita Tasarımı İçin Gerekli Programlar

Hammer editör:Harita tasarımı için çizim programı.


http://collective.valve-erc.com/data...hammer_v34.exe

Compile
Araçları:Bunlar önemli, bunlar olmasa haritamızı bitirip oyunda
çalıştıramayız.Burda Vis; v_poly gibi değerleri hesaplar, rad
gölgelendirmeyi ve ışıklandırmayırmayi sağlar. Csg kaplamaların
ayarlanmasını ve çizilen nesnelerin oyuna aktarılmasını sağlar, bsp de
zaten bsp oluşumuna yarıyor.


http://www.slackiller.com/hlprograms/zhlt253-17.zip

Wally:Oyunda
gördüğümüz haritalardaki, duvar, kapı, çimen, ağaç, cam vs gibi
kaplamaların olduğu wad dosyalarını yapmamıza yarıyan program.Yani bir
harita yaparken kendi wad dosyamızı oluşturup, onunla yayınlıyabiliriz
mapları.


http://www.slackiller.com/hlprograms/wally_155b.exe

Winbspc:Bu programın
amacı, daha önceden yapılmış haritalarıaçarak ki buna decompile
deniyor, kendimize göre değiştirerel editleyip kullanmamızdır.

Not:Arkadaşlar gerçekten bu işle uğraşıcaksanız decompile olayını başka
haritaları değiştirmek için değilde içinde kullanılan
öözellikleri(entity) öğrenmek için kullanın.Nedenine gelince onunda
hırsızlıktan farkı yoktur düşünsenize kendi yaptığınız bir mapı
başkasının editleyip değiştirerek yayınladığını.Bu hiç hoş olmazdı.


http://www.slackiller.com/hlprograms/winbspc12.zip

Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicem.Başlıyoruz;

Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve
hammer editörü yükliyelim.Yükledikten sonra,programın ayarlarını
yapmaya baslıyabiliriz.

Valve Hammer Editör

Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla
ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın
ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım
şimdi.


Resimli anlatım


Game Configuration


https://2img.net/r/ihimizer/img20/4568/ayarlar5sg.jpg

Not:Game configurationsda 1.5 için ayarlar şu şekilde olucaktır.

Game Executable Directory:Half-Life

Mod Directory:Cstrike

Game Directory:Valve


Build Programs


https://2img.net/r/ihimizer/img164/3551/ayarlar23ji.jpg

Not:Build
Programlar, dediği arkadaşlar compile araçları diye indirdiğiniz
programda bulunan dosyalardır ben her zaman masaüstüne extract
ederim.Siz nereye açtıysanız oradan göstericeksiniz ayarlardan.


General


https://2img.net/r/ihimizer/img227/9341/ayarlar39pi.jpg


2d views

https://2img.net/r/ihimizer/img160/791/ayarlar41zf.jpg


Textures


https://2img.net/r/ihimizer/img160/2678/ayarlar58ai.jpg


Yazılı anlatım

Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede
Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;

Game configurations

Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son
acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım
ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın.

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg
isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu
seçin.

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.
Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.

Default SolidEntity Class:Func_wall ı seciyoruz.

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruzç

Örnek:C:\\\\Program Files\\\\Counter-Strike\\\\cstrike

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).

Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü deil bende böyle gösterdim.
C:\\\\Program Files\\\\Counter-Strike\\\\platform

Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz.

Örnek:C:\\\\Program Files\\\\Counter-Strike\\\\valve


RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

Örnek:C:\\\\Haritalarım(ben c de klasör actım).
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;

Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi seçin.

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin.

Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.

Örnek:C:\\\\Program Files\\\\Counter-Strike\\\\hl.exe

CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csg.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\\\\Documents and Settings\\\\SaS_sistemci\\\\Desktop\\\\zoners\\\\hlcsg.exe

BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bsp.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\\\\Documents and Settings\\\\SaS_sistemci\\\\Desktop\\\\zoners\\\\hlbsp.exe

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\\\\Documents and Settings\\\\SaS_sistemci\\\\Desktop\\\\zoners\\\\hlvis.exe

RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Place compile maps in this directory before running the game:

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.

Örnek:C:\\\\Program Files\\\\Counter-Strike\\\\cstrike\\\\maps

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory
before running the game:

Örnek:C:\\\\ProgramFiles\\\\Counter-Strike\\\\cstrike\\\\maps ayarı bu şekilde yapın.O
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır.

Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın.

2d views

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.

Grid:Burda ayar yapmıyacağız.

3d views

Burda ayar yapmıyacağız.

General

Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın.

Not: Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar.

Textures

Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir.
Örnek:C:\\\\Program Files\\\\Counter-Strike\\\\cstrike\\\\csdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile
Hoşçakalın..


Valve Hammer Araçlar

Hammerda Çizim için Kulanacağımız araçları tanıyalım

Selection Tool:Bu araç çizdiğimiz nesneleri seçmemize yarar


http://img87.imageshack.us/my.php?image=tool1df.jpg

Örnek:

https://2img.net/r/ihimizer/img82/9128/ornek5bg.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img82/9404/ornek24qr.jpg

Magnify:Üzerinde çalıştığımız alanı zoom yapmaya yarar.

Örnek:


https://2img.net/r/ihimizer/img226/2098/zoom0fo.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img226/7782/zoom12oh.jpg

Camera:Camera ile 3d Görüntüde çalışırken gezmemizi sağlar.

https://2img.net/r/ihimizer/img159/611/tool37bk.jpg

Entity Tool:Entity
tool ile haritamıza counter ve teröristleri yerlere silahları koyarız
veya arac yolu yapabiliriz mesela hl de bi mapta küçük sarı bi tren
vardı üzerinde gittiğimiz multiplayer olrak oynarken, onun için yollar
yapabiliriz(path corner koyarak tam adı bu muydu ne herhalde bu olması
lazım)


https://2img.net/r/ihimizer/img162/9577/tool49zn.jpg

Block Tool:Bu araç
ile araba,ev,kapı,duvar vb. şeyler çizebiliriz. Block tool ile 5 farklı
çizim neceneği vardır.Bunlar;block,wedge,cylinder,spike ve arc tipi
çizimlerdir ve objects kısmından secilirler.

Örnek:


https://2img.net/r/ihimizer/img91/1998/blocktool5ph.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img100/1655/blocks9ij.jpg

Block: Duvar kapı pencere merdiven çizmek için kullanılır.

Arc: Dönen merdiven Yapımında Kullanılır.

Wedge:Üçgen şekiller yapılır.

Spike:Tam acıklıyamıcam ama silindir ve üçgen karışımı bişi ortaya cıkıyo,deneyin anlarsınız.

Cylender:silindir nesneler yapma için kullanılır,mesela benzin varili,havuz,tekerlek vb.

Toggle texture appcilation:haritamıza çizmiğimiz nesneleri kaplamaya yarar mesela bir duvara pencere texturesi kaplıcaz diyelim.


https://2img.net/r/ihimizer/img107/4126/tool61fc.jpg

Seçiyoruz ve sağ yanda cıkan face properties penceresinden browse ye basarak istediğimiz resmi nesnemize uyguluyoruz.

Örnek:


https://2img.net/r/ihimizer/img160/6880/...yaz1wv.jpg

Resmin sol tarafındaki beyaz yer kaplanmamış hali (sol üste cizgiden bakın).

Apply current texture:Toggle texture appcilation le aynı işlevi görüyor
tek fark toggle texture nesnenin sadece bir yüzeyini kaplıyor,apply
current ise nesnenin tamamını kaplıyor.

Örnek:

https://2img.net/r/ihimizer/img160/7987/tool73py.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img222/5284/...utu4kc.jpg

Apply Decals: Duvar üstüne yazı yada logo koymak için Kullanılır.


https://2img.net/r/ihimizer/img157/4639/tool86ca.jpg

Clipping Tool:Nesneleri kesmeye yarar.

Örnek:


https://2img.net/r/ihimizer/img62/6983/kesme8cw.jpg

Vertex
Tool:Nesneleri yamultmaya yarar mesela bu yöntemle dağ yapabiliriz
cs_siege deki dağlar gibi(bence programı tam olarak kullanmadan
denemeyin bu yöntemi derim.

Path Tool:Araçlar için gidiş yoları oluşturur(Hl single mapında trenle
gittiğinizi hatırlayın tren kendi kendine nasıl gidiyor sandınız yada
hl multiplayer mapı vardi bir tane küçük tren hareket ettiriyorduk onun
gidiş yollarını belirlemek için)

Evet hammer da kullanıcağımız araçlarıda öğrendik sıradaki konumuz entity ler.




https://2img.net/r/ihimizer/img62/9792/tool102rg.jpg


func_breakable:Nesneye kırılganlık özelliği verir.Mesela kutuya ates
edersek bu özellik sayesinde kırılır yada bomba alanına koyduğumuz
kutular bomba patlayınca kutularda kırılır.

Strength : Nesnenin nesnenin ne kadar sağlam olduğunu ayarlarız 1 cok zayıf 255 cok sağlam.

Material Type:Kırılan parçaların dağılırken ne olmasını istiyorsak onu seçeriz mesela tahta,****l,cam,

Gibs Direction:Kırıldıktan sonra ki parçaların nereye dağılmalarını istiyorsak onu ayarlarız.

Delay Before Fire:Ateş edildikten ne kadar süre yazdıysanız o zaman kırılır mesela 15sn bekler ve kırılır.

Gib Model:Kırıldıktan sonra dağılan parçalar için model ekleyebilirsiniz mesela kırılınca altın dağılabilir.

Spawn On Break:Kırılınca içinden alet edevat cıkar mesela healt mermi vs (Sadece hl için yapılan maplarda olur).


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://evrensel.eniyiforum.net
ALBAY
Counter-Strike Harita Tasarımı Adminmh1
ALBAY


Tuttuğu Takım : Beşiktaşlı
Mesaj Sayısı : 271
Seviye : 6666
Rep Puani : 6002
Kayıt tarihi : 16/07/09
Yaş : 29
Bulunduu Yer : Nereye xD

Counter-Strike Harita Tasarımı Empty
MesajKonu: Geri: Counter-Strike Harita Tasarımı   Counter-Strike Harita Tasarımı Icon_minitimeÇarş. Tem. 29, 2009 3:40 pm

İşaretler:

Only Trigger:Sadece func_bomb_target gibi başka bir entity tetiklediğinde kırılması için.

Touch: Değince kırılması için.

Pressaure:Üstüne cıkınca kırılması için.

Instant crowbar:levye ile kırılır. (Half-Life için)

func_button:Asansörlerin yada normal kapıları acmak için func_button
özelliği atarız böylece kapıları duğmeye basarak açabiliriz.

Speed: Düğmenin hareket hızı. 1ile 255 arası.

Trgetted Object:Tetiklemek istediğimiz başka entity varsa onun adı.

Master:Bu düğme başka bir entity tarafından çalışır hale getirilebilir.

Sounds: Düğmeye basınca ortaya cıkan ses.

Delay before reset:Her basmada tekrar çalışır hale gelmesi -1 sn ye yazarsanız bir defa çalışacaktır.

Delay before trigger:Girdiğiğiniz değer kadar bekler ve sonra çalıştıracağı hangi entity varsa onu tetikler.

Locked Sound:Eğer master'i varsa, tetiklenmeden önce çıkaracağı kilitli sesi.

Unlocked Sound:Eğer master'i varsa, master aktif hale gelince çıkaracağı ses.

İşaretler:

Don't Move:Hareket etmemesi için.

Toggle: Düğmenin ışığı her basmada yanıp söner.

Sparks:Kıvılcım çıkarır.

Touch Activates: Düğme dokunduğunuz an çalışır.

func_buyzone:Oyuncular silah alacağı mesafeyi belirlememizi sağlar
nereye koyarsak oradan alırlar yanlız sadece baselere cizin haksızlık
olmasın.Team kısmından hangi takım için olmasını istediğinizi
seçebilirsiniz.

func_conveyor:Bu özellik verilen nesnenin üzerine çıkan kimse nesneyle
birlikte hareket eder.mesela alışveriş mağazalarında ki yürüyen
merdivenin arabalar için olanını düşünün.

Speed:Kayma hızı 1 ile 255 arası.

İşaretler:

No Push:Bant kayar ama oyuncuyu yada bir nesneyi üzerinde taşıyamaz.

No Solid:Görünmez olur.

func_door:Kayarak açılan kapı yapımında kullanılır.Yukarı-aşağı gitmesini istiyorsak menuden up-down seçeneğini işaretleyin.

Parametreler:

Speed:Açılma hızı.

Master: Dönmesini sağlayan nesne mesela tekrar verelim(zaten hep aynı örnek ) düğme gibi.

Move Sound:Açılma sesi.

Stop Sound:Kapanma sesi.

Delay before close:Açık kalma süresi.

Lip:Mesela kapıdan gecicez diyelim açmaya çalıştığımızda buraya ne değer verirsek o kadar süre bekler ve öyle açılır

Damage infilicted when blocked:Kapının arasına sıkışıp kalan nesneye

(func_breakable özelliği olan nesne)vereceği hasar.

Health:Kapıya sıkışan oyuncuya vereceği hasar.

İşaretler:

Starts OpenCounter-Strike Harita Tasarımı Redfaceyun başlayınca kapıda açık olarak başlar.

Toggle: Değdiğiniz zaman yada baska bir entity tarafından tetiklenince açılır tekrar dokunursanız kapanır.

Use Only:Sadece "use" tuşu ile çalışır.

func_door_rotating:

Normal kapı yapımında kullanılır donmesi için,döneceği yere göre
menteşe çizilir bu çizilen nesne ''origin'' adlı texture ile kaplanır.

Parametreler:

Distance: Dönme açısı.Hiç bir şey yazmazsananız 90 derece dönecektir.

İşaretler:

Reverse Dir:Kapı oyuncuya doğru açılır.

One Way:Kapı tek tarafa açılır.

func_escapezone:Escape haritalarında teroristlerin kaçış bölgesini belirtmek için kullanılır.

func_hostage_rescue:Rehine kurtarma bölgesini belirtmek için kullanılır.

func_illiusionary:Bir nesneye bu özelliği verdiğiniz zaman oyuncu onun
içinde geçebilir mesela çalı çırpı yaparken kullanabilirsiniz.

func_ladder:Bu özelliği verdiğiniz nesneden oyuncu yukarı doğru tırmana bilir mesela merdiveni olabilir.

func_pendulum:Sallanma özelliği yaratır mesela tabela yada ağaç veya baska bir şeyi sallandırabiliriz.

func_pushable:Çizdiğini nesneleri itmenizi sağlar(hl single player oynarken kutuları itebiliyoduk hatırladınızmı?).

func_rot_button: Vana veya benzeri dönerek çalışan nesneler için kullanılır.Herzaman ki gibi yine origin olmalı.

Parametreler:

Pitch Yaw Roll (x y z): Dönme açısını ayarlamak için.

Targetted Object: Tetiklemek istediğimiz entity.

func_rotating:Bu özelliği atadığımız nesne sürekli döner mesela pervane.

func_vip_safetyzone:Vip haritalarında vip kaçış bölgesini belirtir mesela as_oilrig haritası gibi.

func_wall:Tel,ağaç,merdiven gibi arkası görünen yada cam gibi
nesnelerin içini gösterebilen özelliklere sahip textureleri func_wall
ile yaparız.
Tel,ağaç,merdiven gibi nesnelerin mavi olan yerlerin oyunda gözükmemesi
için func_wall atadığımız nesnenin özelliklerinden şu ayarları yaparız.

Render Mode:Solid

FX Amount:255 yapılır.

Cam gibi nesneler için ise

Render Mode:Texture

Fx Amount:1-255arası sayı girerek seffalıgını ayarlarız.Eğer camın
kırılmasını istiyorsanın Func_breakable olrak atadığımız camın
özelliklerinden yine üsteki aynı özellikleri yazmalıyız.

trigger_once: Eğer bi oyuncu bu entity edokunursa baska bir entity
tetiklenir mesela ben haritamda oyuncular için msj yazıyorum msl oyuncu
dokunuyo trigger_once ye ve karsısında yazı cıkıyor Bilmemm ne
haritasına hoş geldiniz iyi oyunlar falan.

Tüm bu özellikleri nesnelere nasıl veririz,Özellik vereceğimiz nesneye
mousenin sağ tuşu ile tıklarız cıkan pencerede tie to entity seçeriz ve
karsımıza bir panel cıktı ordaki class kısmından istediğimiz özelliği
atarız ve attiributes kısmındanda atadığımız özelliklerin ayarlarını
yaparız .

Evet işte bu kadar,anlamadığınız bir yer varsa lütfen yazın,herkese kolay gelsin.

Noktasal Özellikler

ambient_generic:Haritanıza ses eklemenizi sağlar(dosya waw formatında olmalı)

Parametreler:

Path/filename...:Haritanızda kullandığınız sesin klasörünü belirtin(cstrike\\\\sound klasöründe olucak koyacağınız sesler)

Volume:Ses ayarı (1-10) arasında değer verebilisiniz.
Diğer parametreler çeşitli efektler eklemek içindir.

İşaretler:

Play Evrywhere:Ses tüm haritada duyulur.

Small Radius:Ses küçük bir alanda duyulur.

Medium Radius:Ses normal bir alanda duyulur.

Large Radius:Ses geniş bir alanda duyulur.

Start slient:Başlangıçta sessiz.

is NOT looped:Ses bir defa çalınır.

armoury_entity: Haritanızda yere silah veya kalkan koymak için kullanılır(O-2 ile alıyoruzya)

Örnek:aim_ak_colt ta yerdeki silahlar gibi

Parametreler:

Item:Yere konulacak silahların adı


Count:Ne kadar koymak istiyorsanız o değeri girin

env_beam:Lazer sprites eklemenizi sağlar

Parametreler:

Start Entity:Başlangıç yerini belirten info_target in "name" parametresi.

Ending Entity:Bitiş yerini belirten info_target in "name" parametresi.

Brightness:Parlaklık

Sprite Name:Efekt için kullanılacak sprite dosyasının adı.

Texture Scroll Rate:Eklediğinizi sprite nin haraket hızıdır.


env_beverage:İçinden enerji veren nesneler cıkar(half-life multiplayer
haritalarında olurdu kola makinelerine basınca düşen kola enerjimizi
arttırırdı)

env_blood:Kan efekti çıkartır.

env_explotion:Patlama efekti verir

Parametreleri:

Magnitude:Patlama şiddeti.

İşaretleri:

No damage:Hasar vermemesi için.

Repeatable:Tekrar patlaması için olması için

No fireball:Alev çıkmaz.

No smoke: Duman çıkmaz.

No decal:Patlama yerinde siyah is oluşmaz.

No sparks:Kıvılcım oluşmaz.

env_glow:Işık entityleri ile kullanıldıklarında flu bir parlaklık oluşur.

env_shake: Sallantı efekti ekler.

Parametreler:

Amplitude:Sallantı şiddeti.

Efect Radius:Etki alanı

Duration:Etki süresi ne kadar değer girerseniz o kadar sb ye etki eder

env_spark: Kıvılcım efekti ekler. Arızalı cihaz yapmak için
kullanabilirsiniz.Mesela bozuk asansör düğmesi veya lamba düğmesi olark
kullanabilirsiniz.

env_sprite:İsteğiniz bir sprite eklersiniz.Mesela kendi Sprites inizide yapabilirsiniz.

hostage_entity: Haritanıza rehine koymanızı sağlar(cs haritaları için sadece mesela cs_militia,cs_siege veya cs_assault için)

info_map_parameters:Bununla haritanızda silah satın alma yerini ve bombanın etki alanını ayarlayabilirsiniz.

info_player_deathmatch:Haritaya terörist eklemek için kullanılır.

info_player_start:Haritaya Anti-Terörist eklemek için kullanılır

Not:Haritayı test ederken bir tane bu entyt den koymanız şart yokya
haritada dolaşamassınız ve birde oyuncular yerden 16 px yukarda olmalı
yere temas ederlerse oyundayken hareket edemezler(hatırlayın oyuna
başlayınca cok hafif yukardan yere düşüyorsunuz bi hatırlayın nedenı bu
işte)

info_target:Başka bir entity için kullanılır mesela kamera koyduk
haritamıza kameranın ne yönü göstermemizi istiyorsak oraya koyarız bir
tane.

info_vip_start:Haritanıza vip eklemek için kullanılır.(as_haritaları yapılırken mesela as_oilrig haritasında ce deki vip).

light:Ortama ışık koymak için kullanılır.

light_environment:Ortam ışığı koymak için(güneş yada ay olarak kullanırız)bir tane yeterlidir.

light_spot:İnfo_target ile birlikte, spot ışık oluşşturur.

trigger_camera:Kamera Yapmak İçin Kullanılıır

multi_manager:Bir seferde bir çok entity tetiklemek için kullanılır.

env_render:Bu özellik tetiklemse sonrasında target kısmına hangi modelin adı yazılmışşsa veya sprites onu meydana cıkarır.

cycler_sprite:Sprites yada model eklemek için kullanılır.

Hammer ile ilgili ayar ve araç kullanımı hakkında hazırladığım video

Burdan indirebilirsiniz

http://ultrashare.net/hosting/fl/f768e0fe5b/

Not:Videoyu oluştururken Xvid codec kullandım Eğer video açılmas ise burdan codeci indirip kurun

http://download.divxmovies.com/XviD-1.1.0-30122005.exe

Vis-W_Poly


Oyun grafik motoru, yapılan nesneleri üçgenlere(polygon) bölerek çizer.
Software render yapabilen ekran kartları bir frame'de(poz) ençok 600
polygon çizebilir. OpenGL ve Direc3D teknolojisi kullabilen 3D ekran
kartları için bu değer 3-4 katına kadar çıkabilir. Ancak w_poly değeri
nekadar fazla olursa karta düşen iş o kadar artacaktır. Bu da fps'nin
(frame per second) düşmesine ve oyunun yavaşlamasına neden olacaktır.
Bundan dolayı Resmi Counter-Strike sitesi
(http://www.counter-strike.net) ençok w_polydeğerini 600 olarak kabul etmiştir.

Hint Brush:

Hint özel bir texturedir. Bu texture Zoner's Compile Tools ile birlikte
gelen zhlt.wad içinde vardır. Hint ile yapılan bir nesne ile nesnelerin
nereden polygonlara ayrılacağıını belirtebiliriz. Ancak bu gene Zoner's
in hlvis.exe'si ile faydalı olacaktır. Bunun için eğer yoksa Zoner's i
mutlaka kurmanızı ve ayarlarınızı Zoners'e göre değiştirmenizi
öneriyoruz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://evrensel.eniyiforum.net
O'NEAL
Counter-Strike Harita Tasarımı Admnfi7
O'NEAL


Tuttuğu Takım : Beşiktaşlı
Mesaj Sayısı : 138
Seviye : 6202
Rep Puani : 6004
Kayıt tarihi : 28/07/09
Yaş : 35
Bulunduu Yer : DOĞDUĞUN YER DEĞİL DOYDUĞUN YERDİR

Counter-Strike Harita Tasarımı Empty
MesajKonu: Geri: Counter-Strike Harita Tasarımı   Counter-Strike Harita Tasarımı Icon_minitimeCuma Ağus. 14, 2009 5:52 pm

eline sağlık Very Happy:D:D
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Counter-Strike Harita Tasarımı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Evrensel Forum  :: Oyun :: Online Oyunlar :: Cs Online-
Buraya geçin: