Evrensel Forum
Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar 2j5xj6t
Daha Kaliteli Bir Hizmet İçin Üye Olunuz!!
Evrensel Forum
Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar 2j5xj6t
Daha Kaliteli Bir Hizmet İçin Üye Olunuz!!
Evrensel Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Evrensel Forum


 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yapBaşvuru
Moderatör Alımları Yapılacaktır.. FH

 

 Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
O'NEAL
Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Admnfi7
O'NEAL


Tuttuğu Takım : Beşiktaşlı
Mesaj Sayısı : 138
Seviye : 6202
Rep Puani : 6004
Kayıt tarihi : 28/07/09
Yaş : 35
Bulunduu Yer : DOĞDUĞUN YER DEĞİL DOYDUĞUN YERDİR

Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Empty
MesajKonu: Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar   Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Icon_minitimeCuma Ağus. 14, 2009 10:05 pm

Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar


- Usta sürücüAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilirAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam amaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirdeAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen dururAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa daAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs hem daha iyi tutunurAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs hem de daha konforlu olur !
Yanlış! Lastik havalarınınAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlarAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs fren mesafesi uzarAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız amaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs konforlu şekilde yoldan çıkabilirAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havadaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değilAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyonAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonuAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. Ideal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilirAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havasıAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezsenizAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde
bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıpAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs durmaya yakın debriyaja basarsakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. AncakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs daha kısa mesafede durdurmazAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha
kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğindeAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikteAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs hata payı yüksektir. Ideal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değilAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yokturAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs sis lambalarını ve kısa farları yakmakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs silecekleri çalıştırmakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs yerin kayganlaştığını dikkate almakAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Araç kullanırken telefonu kullanmayın. Araştırmalara göreAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs araç kullanılırken yapılan telefon konuşmaları kaza riskini dört kat kadar artırmaktadır. RiskAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs "hands-off" veya kulaklıklı telefon kullanımında da aynıdır. Gece görüşünüzü koruyun. Yaklaşan farlara fazla bakmayın. KörleştiriyorsaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın.
Uykunuzu alın. Uykulu iken araç kullanmayın. Gözleriniz bir noktada sabit kalıyorsa bu tehlike işaretidir. Bulduğunuz en yakın güvenli yerde sağa çekerek birkaç dakikalık bir şekerleme yapın.
Güvenceye alın. Kısa süreli de olsaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs aracınızı terk ederken güvenceye alın. YaniAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs düşük vitese takarak el frenini çekinAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs camları kapatarak kapıları kilitleyin. Eğer arabada sizden başka kimse yoksaAraba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Virgs kredi kartıyla ödeme yapmaya giderken bile kapıları kilitleyin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AdAnALı samet
Site Editör
Site Editör
AdAnALı samet


Tuttuğu Takım : Galatasaraylı
Mesaj Sayısı : 29
Seviye : 3053
Rep Puani : 3000
Kayıt tarihi : 14/08/09
Yaş : 32
Bulunduu Yer : adana çöpliükerli :D

Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Empty
MesajKonu: Geri: Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar   Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Icon_minitimePtsi Ağus. 17, 2009 12:39 pm

eline saglık samet
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Evrensel Forum  :: Otomobil ve Modifiye :: Aksesuar & Tuning-
Buraya geçin: